NASTAVNA JEDINICA 8 – Baltazar i prirodoslovni pokus

NASTAVNA JEDINICA 8

Naslov: Baltazar i prirodoslovni pokus

Fokus: Science
Vrsta aktivnosti: jednostavni pokus
Output: pokus + zapažanja

1. Uvodna priča

„Učitelj je rekao: ‘Ako Baltazar istražuje svijet, možemo i mi!’ Učenici su bili uzbuđeni jer su znali da slijedi pokus.“

2. Ishodi

Učenik će moći:

  • postaviti istraživačko pitanje
  • provesti jednostavan pokus
  • zapisati opažanja prema znanstvenoj metodi

3. Aktivnost – provedba pokusa

Ovisno o epizodi:

  • svjetlost i boje
  • voda i gustoća
  • gravitavija
  • tlak zraka

Učenici zapisuju:

  • materijale
  • postupak
  • opažanja
  • zaključak

4. Refleksija

„Što biste u sljedećem pokušaju unaprijedili?“

5. Procjena

Opis pokusa.

NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 8

1. Naše istraživačko pitanje: ________________________________
2. Materijali: _______________________________________________
3. Opažanja: _________________________________________________
4. Zaključak: ________________________________________________
5. Što bismo promijenili u sljedećem pokušaju? _______________

Dodatno objašnjenje za učitelje

Debata razvija argumentacijske sposobnosti, ali i komunikacijske vještine poput aktivnog slušanja. Učitelj treba jasno postaviti strukturu debate (uvod – argumenti – odgovor – zaključak).

Prije same rasprave učitelj može:

  • pokazati model dobrog argumenta (tvrdnja – obrazloženje – primjer)
  • upozoriti na razliku između argumenta i mišljenja
  • unaprijed definirati pravila (nema upadanja u riječ, argumenti moraju biti smislene rečenice, ne uvrede)

Učiteljeva uloga je moderirati i osigurati da sve skupine dobiju jednaku mogućnost sudjelovanja. Učitelj treba poticati mirnije učenike i sprječavati dominaciju jedne skupine

PDF za preuzimanje