
NASTAVNA JEDINICA 5
Naslov: Baltazar i matematika priče
Fokus: Mathematics/matematika
Vrsta aktivnosti: kvanficiranje elemenata radnje
Output: tablica ili grafikon
1. Uvodna priča
„Učitelj matematike rekao je:‘Ako priču pretvorimo u brojeve, shvatit ćemo je bolje nego ikada.’ Učenici su se nasmijali . ali ubrzo otkrili skriveni svijet matematike.”
2. Ishodi
Učenik će moći:
- prepoznati mjerljive elemente radnje
- izračunati odnose veličina
- prikazati podatke tablično ili grafički
3. Aktivnost – matematiziranje priče
Učenici procjenjuju:
- koliko je puta lik pokušao riješiti problem
- koliko je vremena moglo proći
- kolika je udaljenost između dvije lokacije
- koliko je energenata, resursa ili pokušaja potrošeno
Ova vježba pomaže učenicima povezati sustav s matematičkom logikom.
4. Refleksija
„Koji vas je broj najviše iznenadio i zašto?”
5. Procjena
Tablica ili grafikon.
NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 5
1. Tri stvari iz priče koje možemo izmjeriti: __________________
2. Naši izračuni: ______________________________________________
3. Grafikon prikazuje: _________________________________________
4. Koji podatak je bio najteži procijeniti? ____________________
5. Što smo naučili o vezi matematike i priče? __________________
Dodatno objašnjenje za učitelje
Matematiziranje priče pomaže učenicima razvijati sposobnost pretvaranja narativa u podatke – ključnu vještinu 21. stoljeća. Učitelj treba voditi učenike kroz razmišljanje što se u priči može kvantificirati i kako od subjektivnog dojma dolazimo do približnih brojčanih vrijednosti.
Učitelj može objasniti da matematičke procjene nisu stroge jednadžbe nego razumna nagađanja. Primjeri učiteljevih pitanja:
- „Koliko je vremena prošlo između dva događaja?”
- „Koliko bi energije lik potrošio?”
- „Koliko je daleko bio od rješenja prije nego što se pojavio Baltazar?”
Učitelj potiče korištenje grafova jer oni pomažu u vizualnom predstavljanju podataka, što odgovara različitim stilovima učenja.
