NASTAVNA JEDINICA 6 – Baltazar i digitalna pismenost

NASTAVNA JEDINICA 6

Naslov: Baltazar i digitalna pismenost

Fokus: Technology/tehnologija
Vrsta aktivnosti: analiza medijske poruke
Output: kratka analiza

1. Uvodna priča

„Učitelj je rekao: ‘Ako već gledamo filmove, učimo gledati pametno.’ Učenici su očekivali običan razgovor, ali otkrili su da mediji imaju skrivena pravila.“

2. Ishodi

Učenik će moći:

  • identificirati vizualne signale
  • razlikovati činjenice od fikcije
  • prepoznati narativne i retoričke tehnike

3. Aktivnost – medijska analiza

Učenici analiziraju:

  1. prepoznati narativne i retoričke tehnike
  2. kakvu poruku epizoda prenosi
  3. što je realno, a što ne
  4. kako je konstruiran narativ

Ovo potiče digitalnu dobrobit i kritičko praćenje medija.

4. Refleksija

„Kako vas je glazba navela da se osjećate? Je li to utjecalo na razumijevanje priče?”

5. Procjena

Kratko pisana analiza.

NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 6

1. Koje boje domniraju u epizodi? __________________________
2. Koji dijelovi nisu realni? ______________________________
3. Poruka epizode: _________________________________________
4. Kako glazba pojačava emocije? ___________________________
5. Što sam naučio o medijskom jeziku? ______________________

Dodatno objašnjenje za učitelje

Analiza medijske poruke razvija digitalnu pismenost i kritičko čitanje multimedijskih sadržaja. Učitelj objašnjava da animirani filmovi često koriste vizualne i auditivne signale kako bi vodili gledateljeve emocije i tumačenje.

Preporučuje se kratko poučno objašnjenje za učenike:

  • boje mogu označavati emociju (plavo → mirno, crveno → hitno)
  • glazba stvara napetost ili olakšanje
  • animacija često pojednostavljuje stvarnost

Učitelj potiče učenike da prepoznaju što je namjera autora animirane epizode. Npr. želi li prikazati važnost strpljenja, suradnje, ustrajnosti?

Ovo je temeljna vještina za sigurnu i smisleno korištenje digitalnih sadržaja.

PDF za preuzimanje