NASTAVNA JEDINICA 4 – Baltazar i emocije: Topla stolica

NASTAVNA JEDINICA 4

Naslov: Baltazar i emocije: Topla stolica

Fokus: Arts/umjetnost + socio-emocionalno učenje
Vrsta aktivnosti: dramska pedagogija
Output: učenik odgovara kao lik

1. Uvodna priča

„Učitelj je sjeo na stolicu i rekao: `Pitajte me što god želite - danas sam lik iz epizode.` Razred je oživio. Djeca su shvatila da mogu razmujeti likove na potpuno nov način.”

2. Ishodi

Učenik će moći:

  • identificirati emocije i motive likova
  • postaviti smislena pitanja
  • improvizirati ulogu

3. Aktivnost – Topla stolica

Jedan učenik glumi lika iz epizode. Ostali postavljaju pitanja:

  1. „Zašto si tako reagirao?“
  2. „Čega si se bojao?“
  3. „Što bi učinio da možeš ponoviti situaciju?“

Razvija se empatija, emocionalna pismenost i kritičko razmišljanje.

4. Refleksija

„Koja emocija lika vas je najviše iznenadila?”

5. Procjena

Sudjelovanje u ulozi i kvalitenta pitanja.

NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 4

1. Lik koje smo intervjuirali: __________________________
2. Tri zanimljiva ogovora lika: _________________________
3. Emocija koju nisam očekivao: _________________________
4. Što sam naučio o motivima likova? ____________________
5. Što bih pitao sljedeći put? __________________________

Dodatno objašnjenje za učitelje

Metoda „topla stolica“ koristi se u dramskoj pedagogiji za produbljivanje empatije i uvođenje učenika u perspektivu lika. Učitelj mora pripremiti razred na pravila komunikacije: slušanje, poštivanje uloge, izbjegavanje ismijavanja.

Učitelj može voditi učenika u ulozi kroz pitanja:

  • „Kako će tvoj mehanizam stvarati pomak?”
  • „Jesmo li možda krivo shvatili tvoju namjeru?”
  • „Što bi poručio djeci koja su u sličnoj situaciji?”

Ova jedinica posebno je važna za razvoj socio-emocionalnih kompetencija i razumijevanje kompleksnosti ponašanja likova.

PDF za preuzimanje