NASTAVNA JEDINICA 7 – Baltazarova debata: Što je najbolje rješenje?

NASTAVNA JEDINICA 7

Naslov: Baltazarova debata: Što je najbolje rješenje

Fokus: kritičko mišljenje
Vrsta aktivnosti: strukturirana rasprava
Output: argumenti za i protiv

1. Uvodna priča

„Učitelj je najavio: ‘Danas smo savjetnici Profesoru Baltazaru.’ Učenici su dobili zadatak – argumentirati najbolje rješenje.“

2. Ishodi

Učenik će moći:

  • iznijeti argumente
  • razumjeti i evaluirati protustajališta
  • voditi strukturiranu raspravu

3. Aktivnost – debata

Skupine dobivaju različita rješenja problema.
Zadatak: pripremiti argumente „ZA“ i „PROTIV“.
Voditi kratku raspravu prema pravilima.

4. Refleksija

„Koji argument suprotne strane vas je najviše impresionirao?“

5. Procjena

Kartica „najbolji argument“.

NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 7

1. Problem o kojem smo raspravljali: ________________
2. Naši argumenti ZA: _______________________________
3. Naši argumenti PROTIV: ___________________________
4. Najbolji argument suprotne skupine: ______________
5. Kako sam doprinio raspravi? ______________________

Dodatno objašnjenje za učitelje

Debata razvija argumentacijske sposobnosti, ali i komunikacijske vještine poput aktivnog slušanja. Učitelj treba jasno postaviti strukturu debate (uvod – argumenti – odgovor – zaključak).

Prije same rasprave učitelj može:

  • pokazati model dobrog argumenta (tvrdnja – obrazloženje – primjer)
  • upozoriti na razliku između argumenta i mišljenja
  • unaprijed definirati pravila (nema upadanja u riječ, argumenti moraju biti smislene rečenice, ne uvrede)

Učiteljeva uloga je moderirati i osigurati da sve skupine dobiju jednaku mogućnost sudjelovanja. Učitelj treba poticati mirnije učenike i sprječavati dominaciju jedne skupine

PDF za preuzimanje