NASTAVNA JEDINICA 2 – Baltazar i kreativno pisanje: glas lika

NASTAVNA JEDINICA 2

Naslov: Baltazar i kreativno pisanje: glas lika

Fokus STREAM-a: Reading/Language / Čitanje/Jezik
Vrsta aktivnosti: pisanje unutarnjeg monologa
Output: 8–10 rečenica iz perspektive lika

1. Uvodna priča

„Učitelj je primijetio da učenici razumiju radnju, ali ne i osjećaje likova. Tada je pitao: ‘Kako bismo mogli saznati što lik misli dok nitko ne gleda?’ Učenici su rekli: ‘Pa da on to napiše!’ I tako je nastao zadatak pisanog unutarnjeg monologa.”

2. Ishodi učenja

Učenik će moći:

  • prepoznati emocije lika
  • analizirati emocije i odnose među likovima
  • napisati unutarnji monolog (stvaranje)

3. Aktivnost – pisanje glasa lika

Učenici biraju jednog lika iz epizode i pišu njegov unutarnji monolog u trenutku kada se problem događa.

Upute:

  1. piši u 1. licu(„Ja…“)
  2. objasni kako se lik osjeća
  3. napiši što misli, a ne kaže
  4. napiši što bi želio da se dogodi

Ova aktivnost integrira verbalni i vizualni kanal, što povećava duboko razumijevanje priče.

4. Refleksija

„Je li lik razmišljao isto kao i vi? Što se otkrili o njemu?”

5. Procjena

Predani unutarnji monolog.

NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 2

1. Lik koji sam odabrao: ____________________________________________________
2. Tri emocije koje lik osjeća: _____________________________________________
3. Ključna misao lika u problematičnom trenutku: ____________________________
4. Što lik želi postići? ____________________________________________________
5. Kako bih ja reagirao na njegovom mjestu? _________________________________

Dodatno objašnjenje za učitelje

Ova jedinica razvija dubinsko razumijevanje likova i njihovih emocija. Pisanje unutarnjeg monologa povezano je s pristupima književnoj interpretaciji, ali i socio-emocionalnim vještinama (SEL). Učitelj može prije pisanja provesti kratku analizu emocionalnih signala u epizodi – izraz lica, ton glasa, glazbu.

Za učenike kojima je teško pisati duže tekstove, učitelj može ponuditi poticaje:

  • „Što si pomislio kada je problem nastao?”
  • „Čega si se bojao?”
  • „Što bi želio da drugi znaju o tebi?”

Učitelj ohrabruje kreativnost, a ne „točnost“. Poanta je razmišljati „kroz oči lika“, što jača empatiju i razumijevanje motivacije.

PDF za preuzimanje