
NASTAVNA JEDINICA 7
Naslov: Baltazarova debata: Što je najbolje rješenje
Fokus: kritičko mišljenje
Vrsta aktivnosti: strukturirana rasprava
Output: argumenti za i protiv
1. Uvodna priča
„Učitelj je najavio: ‘Danas smo savjetnici Profesoru Baltazaru.’ Učenici su dobili zadatak – argumentirati najbolje rješenje.“
2. Ishodi
Učenik će moći:
- iznijeti argumente
- razumjeti i evaluirati protustajališta
- voditi strukturiranu raspravu
3. Aktivnost – debata
Skupine dobivaju različita rješenja problema.
Zadatak: pripremiti argumente „ZA“ i „PROTIV“.
Voditi kratku raspravu prema pravilima.
4. Refleksija
„Koji argument suprotne strane vas je najviše impresionirao?“
5. Procjena
Kartica „najbolji argument“.
NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 7
1. Problem o kojem smo raspravljali: ________________
2. Naši argumenti ZA: _______________________________
3. Naši argumenti PROTIV: ___________________________
4. Najbolji argument suprotne skupine: ______________
5. Kako sam doprinio raspravi? ______________________
Dodatno objašnjenje za učitelje
Debata razvija argumentacijske sposobnosti, ali i komunikacijske vještine poput aktivnog slušanja. Učitelj treba jasno postaviti strukturu debate (uvod – argumenti – odgovor – zaključak).
Prije same rasprave učitelj može:
- pokazati model dobrog argumenta (tvrdnja – obrazloženje – primjer)
- upozoriti na razliku između argumenta i mišljenja
- unaprijed definirati pravila (nema upadanja u riječ, argumenti moraju biti smislene rečenice, ne uvrede)
Učiteljeva uloga je moderirati i osigurati da sve skupine dobiju jednaku mogućnost sudjelovanja. Učitelj treba poticati mirnije učenike i sprječavati dominaciju jedne skupine
