NASTAVNA JEDINICA 3 – Baltazarov inženjerski izazov

NASTAVNA JEDINICA 3

Naslov: Baltazarov inženjerski izazov

Fokus STREAM-a: Engineering + Arts/Inžnjerstvo i umjetnost
Vrsta aktivnosti: izrada prototipa
Output: fizički model rješenja

1. Uvodna priča


„Učenici su bili oduševljeni Baltazarovim strojevima. Učitelj se našalio: ‘A što kada biste vi bili mali Baltazari?’ U razredu je odmah nastala stvaralačka energija.”

2. Ishodi učenja

Učenik će moći:

  • objasniti problem iz epizode (razumijevanje)
  • izraditi skicu rješenja (primjena)
  • konstruirati prototip (stvaranje)

3. Aktivnost – inženjerski rad

U skupinama:

  1. učenici analiziraju izvorni problem
  2. osmišljavaju rješenje bez čarobnog stroja
  3. izrađuju prototip od materijala (karton, čaše, plastelin, štapići)
  4. pripremaju kratko objašnjenje funkcije

Naglasak je na kreativnom inženjerstvu, rješavanju problema i timskom radu.

4. Refleksija

„Koji dio komunikacije je bio najzathjevniji i kako ste ga prevladali?”

5. Procjena

Prototip + usmeno objašnjenje.

NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 3

1. Problem koji rješavamo: ________________________________________________
2. Naš inženjerski prijedlog: _____________________________________________
3. Materijali koje koristimo: _____________________________________________
4. Najteži dio izrade? ____________________________________________________
5. Što bismo unaprijedili da imamo više vremena? __________________________

Dodatno objašnjenje za učitelje

Inženjerski izazov zasniva se na STEM načelima dizajnerskog procesa: definiranje problema, generiranje ideja, stvaranje prototipa, testiranje, evaluacija. Učitelj bi trebao potaknuti učenike da objasne zašto su izabrali određeno rješenje i kako njihov model funkcionira.

Učitelj može koristiti “inženjerska pitanja”:

  • „Kako će tvoj mehanizam stvarati pomak?”
  • „Koji dio konstrukcije mora biti najstabilniji?”
  • „Što bi se dogodilo kada bismo dodali još jedan element?”

Poželjno je poticati učenike na ponavljanje – ako nešto ne uspije, to je važan dio procesa. Učitelj naglašava da greške nisu neuspjeh nego uvid.

PDF za preuzimanje