
NASTAVNA JEDINICA 2
Naslov: Baltazar i kreativno pisanje: glas lika
Fokus STREAM-a: Reading/Language / Čitanje/Jezik
Vrsta aktivnosti: pisanje unutarnjeg monologa
Output: 8–10 rečenica iz perspektive lika
1. Uvodna priča
„Učitelj je primijetio da učenici razumiju radnju, ali ne i osjećaje likova. Tada je pitao: ‘Kako bismo mogli saznati što lik misli dok nitko ne gleda?’ Učenici su rekli: ‘Pa da on to napiše!’ I tako je nastao zadatak pisanog unutarnjeg monologa.”
2. Ishodi učenja
Učenik će moći:
- prepoznati emocije lika
- analizirati emocije i odnose među likovima
- napisati unutarnji monolog (stvaranje)
3. Aktivnost – pisanje glasa lika
Učenici biraju jednog lika iz epizode i pišu njegov unutarnji monolog u trenutku kada se problem događa.
Upute:
- piši u 1. licu(„Ja…“)
- objasni kako se lik osjeća
- napiši što misli, a ne kaže
- napiši što bi želio da se dogodi
Ova aktivnost integrira verbalni i vizualni kanal, što povećava duboko razumijevanje priče.
4. Refleksija
„Je li lik razmišljao isto kao i vi? Što se otkrili o njemu?”
5. Procjena
Predani unutarnji monolog.
NASTAVNI LISTIĆ — Jedinica 2
1. Lik koji sam odabrao: ____________________________________________________
2. Tri emocije koje lik osjeća: _____________________________________________
3. Ključna misao lika u problematičnom trenutku: ____________________________
4. Što lik želi postići? ____________________________________________________
5. Kako bih ja reagirao na njegovom mjestu? _________________________________
Dodatno objašnjenje za učitelje
Ova jedinica razvija dubinsko razumijevanje likova i njihovih emocija. Pisanje unutarnjeg monologa povezano je s pristupima književnoj interpretaciji, ali i socio-emocionalnim vještinama (SEL). Učitelj može prije pisanja provesti kratku analizu emocionalnih signala u epizodi – izraz lica, ton glasa, glazbu.
Za učenike kojima je teško pisati duže tekstove, učitelj može ponuditi poticaje:
- „Što si pomislio kada je problem nastao?”
- „Čega si se bojao?”
- „Što bi želio da drugi znaju o tebi?”
Učitelj ohrabruje kreativnost, a ne „točnost“. Poanta je razmišljati „kroz oči lika“, što jača empatiju i razumijevanje motivacije.
