Radionica za učitelje u Stubici: Zajedno gradimo inovativnu, kreativnu i uključivu nastavu uz profesora Baltazara

Radionica za učitelje u Stubici: Zajedno gradimo inovativnu, kreativnu i uključivu nastavu uz profesora Baltazara

U listopadu je predsjednica udruge Profesor Baltazar Prof.dr.sc.Tafra-Vlahović, voditeljica projekta i autorica priručnika, održala radionicu s učiteljima uključenima u projekt koji financira UniCredit Foundation – projekt koji, kroz inovativnu uporabu animiranih sadržaja i strukturiranih metodoloških priručnika, želi ojačati učeničku motivaciju, kreativno razmišljanje i razvoj STREAM kompetencija. Radionica je bila više od prijenosa znanja: bila je stvarni dijalog o izazovima, potrebama i mogućnostima koje učitelji vide u primjeni Baltazarovog priručnika i popratnih aktivnosti.

Rezultati kratke ankete provedene prije radionice pokazali su da učitelji vrlo pozitivno gledaju na uvođenje priručnika u svoju praksu. Većina njih vjeruje da će se time povećati motivacija učenika, potaknuti angažiranost i unijeti raznolikost u metodički pristup. Učitelji ističu da učenici kroz Baltazarove priče mogu lakše razvijati logičko mišljenje, bogatiti rječnik, učiti kritički razmišljati te rješavati probleme kroz kreativne i životne situacije. Posebno je važna dimenzija identiteta – profesorski lik Baltazara prepoznaje se kao vrijedna kulturna ikona koja povezuje tradiciju i modernu pedagogiju te pomaže učenicima da u učenju pronalaze radost i smisao.

Istovremeno, učitelji su otvoreno naglasili niz izazova s kojima se suočavaju. Najčešće spominjani su ograničen pristup svim epizodama crtića, apstraktnost pojedinih nastavnih sadržaja u priručniku te manjak vremena za kvalitetnu pripremu nastave, osobito kada je potrebno prilagoditi aktivnosti učenicima s teškoćama. Mnogi napominju da sadržaji najbolje odgovaraju mlađim razredima, dok bi za starije trebalo razviti dodatne razine složenosti i primjerene kontekste. Učitelji su također naveli da povremeno nailaze na tehničke prepreke ili manjak materijala, što im otežava potpunu integraciju metoda u svakodnevni rad.

Prikaz same znanstvene pozadine projekta, koji spaja multi modalno učenje, dualno kodiranje, konstruktivni pristup i snažnu socio-kulturnu komponentu, učiteljima je dodatno pojasnio zašto Baltazarova pedagogija funkcionira – posebno kod generacije Z, navikle na vizualno-narativne forme učenja. Upravo tu leži snaga našeg projekta: spaja teoriju i praksu, podupire učitelje da postanu su-kreatori i su-istraživači te potiče razrede da postanu mjesta aktivnog, suradničkog i radoznalog učenja.

Kada govorimo o potrebama učitelja, njihova poruka bila je jasna: žele više primjera dobre prakse, više mogućnosti razmjene s kolegama i stručnjacima te dodatne digitalne i radne materijale – od radnih listova do kratkih vodiča za rad s učenicima s teškoćama. Mnogi su izrazili želju za dodatnim živim demonstracijama i kratkim edukacijskim modulima, što potvrđuje da je kontinuirana podrška ključ uspješne implementacije. Dio učitelja već sada osjeća sigurnost u primjenu metodologije, dok drugi trebaju još korak-po-korak objašnjenja, što je potpuno prirodno u procesu uvođenja inovacija.

Na pitanje kako će mjeriti uspjeh, učitelji su bili vrlo realni i profesionalni: navode povećanu motivaciju, aktivno sudjelovanje i kvalitativne povratne informacije učenika kao najvažnije pokazatelje. Naglašavaju i da će se stvarni, dugoročni učinci moći vidjeti tek nakon dulje primjene projekta – što je i glavni cilj našeg projekta: stvoriti trajne, a ne kratkotrajne promjene u učionici.

Radionica je pokazala da učitelji vide vrijednost, imaju ideje i motivaciju, ali i da im je važno da zajedno gradimo potporne strukture. Upravo zato ovaj projekt ostaje proces – otvoren, prilagodljiv i temeljen na iskustvima iz stvarnih učionica.

Hvala svim sudionicima na iskrenosti, entuzijazmu i spremnosti na suradnju. Zajedno gradimo obrazovanje koje potiče kreativnost, logičko razmišljanje, empatiju, identitet i radost učenja.